Narrow your search
Listing 1 - 10 of 11 << page
of 2
>>
Sort by

Book
Measuring writing : recent insights into theory, methodology and practices
Author:
ISBN: 9781781902677 9789004248489 900424848X 1781902674 1322223467 Year: 2012 Publisher: Boston, Massachusetts : Brill,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

This volume provides a state-of-the-art overview of theory, methodology and practices in the assessment of writing. The focus throughout the book is on the construct of writing and its assessment: what constitutes writing ability and how can it be defined (in various contexts)? This question cannot be answered without looking into the methodological question of how to validate and measure the construct of writing ability. Throughout the book, therefore, discussions integrate theoretical and methodological issues. A number of chapters discusses whether varying definitions and varying operationalizations of writing ability are needed in various contexts, such as formative assessments versus summative assessments, large scale assessments versus individual assessments, different tasks, different genres, and different languages, but also different age groups. A range of rating methods is investigated and discussed in this book. The ongoing debate on holistic versus analytic ratings, and the different underlying conceptions of writing proficiency, is a pertinent matter, on which a number of chapters in this volume shed new light. The matter is discussed and analyzed from various angles, such as generalizability of judgements and usability in formative contexts. Another fundamental debate concerns computer scoring of written products. A nuanced discussion of its validity is presented in this volume.


Book
Rapporteren : voorschriften en nuttige wenken
Authors: ---
ISBN: 9789461960092 9789461961372 Year: 2012 Publisher: Brussel Licap

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Teksten in de maak: leerlingen begeleiden bij het schrijven
Authors: --- ---
ISBN: 9789065086495 9065086498 Year: 2012 Publisher: Amersfoort CPS

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Het is van groot belang dat leerlingen leren hun ideeën, gedachten en gevoelens schriftelijk helder te verwoorden. Hoe zorgen leraren ervoor dat leerlingen leren om juist en begrijpelijk schriftelijk te formuleren? Hoe verbeteren ze hun schrijfonderwijs? Dit boek beschrijft een procesgericht vijffasenmodel, waarmee leraren hun schrijfonderwijs zó kunnen vormgeven dat leerlingen schrijven leuker gaan vinden, zich competenter voelen en betere teksten produceren. Met veel concrete voorbeelden en praktische tips.


Book
Schrijven met LEF : de psychologische kant
Authors: ---
ISBN: 9789462150058 9789462150065 Year: 2012 Publisher: Alphen aan den Rijn Kluwer

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Stelt u schrijfklussen steeds uit ? Moet u vaak moeilijke teksten produceren en levert u dat veel stress op ? Ga dan aan de slag en ontwikkel uw schrijftalent met "Schrijven met LEF". U zult merken dat u steeds beter wordt. Dit boek geeft u namelijk inzicht in waarom u uitstelt en inzicht in de psychologische kant van uw eigen schrijfgedrag. Ook krijgt u handige tips om de ideale schrijfomstandigheden te creëeren en om te gaan met uw eigen weerstand. U leert een realistische inschatting te maken over de mogelijke kritiek op uw stukken en nieuwe technieken die u helpen makkelijker te schrijven. Niemand schrijft zoals u dat doet, dus weest trots op uw individuele stijli. Volg uw hart. Toon het lef om te schrijven wat u wilt schrijven ! De methode Schrijven met LEF is ideaal voor iedereen die moet overtuigen door het geschreven woord.Bron : achterflap boek


Book
Studies in writing : current trends in European research
Author:
ISBN: 9781780529288 1780529287 9781780529295 1780529295 1283588676 9786613901125 Year: 2012 Publisher: Bingley [UK] : Emerald,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

This book provides a detailed overview of current or recent research exploring a wide range of ideas, theories, and practices around written text production. European researchers from a broad range of disciplines brought together under the European Research Network on Learning to Write Effectively were instructed to contribute short papers summarising their current activity. The papers are grouped around the four main themes. The first deals with issues around the development of basic ('low-level') writing skills, mainly in the early years of education. The second section focuses directly on issues around the teaching and learning of writing. This is divided into five parts that describe: evaluations of different forms of writing instruction, research exploring the processes by which writers learn, methods of text assessment in educational contexts, research exploring the effects of various learner and teacher variables on the development of writing skill, and conceptions of and variation in educational text genres. The third section reports research exploring effective document design. The final section has a main focus on tools for exploring the writing process.


Book
Schrijven met lef : de praktische kant.
Authors: ---
ISBN: 9789462150331 9789462150355 Year: 2012 Publisher: Alphen aan den Rijn Vakmedianet

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Stelt u schrijfklussen steeds uit? Moet u vaak moeilijke teksten produceren en levert u dat veel stress op? Ga dan aan de slag en ontwikkel uw schrijftalent met Schrijven met LEF. U zult merken dat u steeds beter wordt. Dit boek geeft u namelijk inzicht in waarom u uitstelt en inzicht in de psychologische kant van uw eigen schrijfgedrag. Ook krijgt u handige tips om de ideale schrijfomstandigheden te creëren en om te gaan met uw eigen weerstand. U leert een realistische inschatting te maken over de mogelijke kritiek op uw stukken en nieuwe technieken die u helpen makkelijker te schrijven. Niemand schrijft zoals u dat doet, dus wees trots op uw individuele stijl. Volg uw hart. Toon het lef om te schrijven wat u wilt schrijven! De methode Schrijven met LEF is ideaal voor iedereen die moet overtuigen door het geschreven woord.


Book
Kameleon. Schrift. 4de leerjaar.
Authors: ---
ISBN: 9789048615575 9789048615568 9789048615582 9789048615544 9789048615551 Year: 2012 Publisher: Brugge Die Keure


Book
L2 writing development
Author:
ISBN: 9781934078297 1934078298 9781934078303 1934078301 9783111752341 3111752348 1280571047 9786613600646 Year: 2012 Volume: 6 Publisher: Boston De Gruyter Mouton

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

The aim of this pioneering volume is to advance our understanding of written language learning in instructed SLA by offering a collection of empirical studies in which the contribution of diverse theoretical perspectives to our understanding of L2 writing development will be explored. As such, the book represents a further attempt to situate written language learning at the core of applied linguistics research, in general, and SLA research, in particular, hence attempting to redress the oral bias of theoretical and empirical work in these fields. It adds a further building block onto recent TESOL initiatives aimed at understanding "development" in second and foreign language learning. Continuity from one chapter to another is provided by adherence to a consistent chapter model. The volume will be of great interest to academics in the disciplines of second/foreign language acquisition (SLA) and second/foreign language (L2) writing.


Book
University writing : selves and texts in academic societies
Authors: ---
ISBN: 1780523866 9781780523866 9781780523873 1780523874 1280120495 9786613524355 6613524352 Year: 2012 Publisher: Bingley [England] : Emerald Group Pub. Ltd.,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

University Writing: Selves and Texts in Academic Societies examines new trends in the different theoretical perspectives (cognitive, social and cultural) and derived practices in the activity of writing in higher education. These perspectives are analyzed on the basis of their conceptualization of the object - academic and scientific writing; of the writers - their identities, attitudes and perspectives, be it students, teachers or researchers; and of the derived instructional practices - the ways in which the teaching-learning situations may be organized. The volume samples writing research traditions and perspectives both in Europe and the United States, working on their situated nature and avoiding easy or superficial comparisons in order to enlarge our understanding of common problems and some emerging possibilities.


Book
Email for college and business
Author:
ISBN: 9789038219257 Year: 2012 Publisher: Gent Academia Press

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

De digitale communicatie heeft de stijlregisters van de Engelse correspondentietaal grondig gewijzigd. Een dynamische stijl, informele woordkeuze en beknopte zinspatronen bepalen het profiel van het Engelstalige e-mailverkeer. Email for college and Business brengt een selectie van authentiek materiaal uit het zakelijke taalcircuit. Aan de hand van voorbeeldteksten, idiomenlijsten en gevarieerde oefeningen worden de meest courante uitdrukkingen aangebracht. De rubrieken False Friends and Common Errors en Dos and don'ts bevatten bovendien suggesties voor een professionele en correcte taaletiquette.Bron : http://www.lannoocampus.be

Listing 1 - 10 of 11 << page
of 2
>>
Sort by