Listing 1 - 10 of 11 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
This volume provides a state-of-the-art overview of theory, methodology and practices in the assessment of writing. The focus throughout the book is on the construct of writing and its assessment: what constitutes writing ability and how can it be defined (in various contexts)? This question cannot be answered without looking into the methodological question of how to validate and measure the construct of writing ability. Throughout the book, therefore, discussions integrate theoretical and methodological issues. A number of chapters discusses whether varying definitions and varying operationalizations of writing ability are needed in various contexts, such as formative assessments versus summative assessments, large scale assessments versus individual assessments, different tasks, different genres, and different languages, but also different age groups. A range of rating methods is investigated and discussed in this book. The ongoing debate on holistic versus analytic ratings, and the different underlying conceptions of writing proficiency, is a pertinent matter, on which a number of chapters in this volume shed new light. The matter is discussed and analyzed from various angles, such as generalizability of judgements and usability in formative contexts. Another fundamental debate concerns computer scoring of written products. A nuanced discussion of its validity is presented in this volume.
Science --- Composition (Language arts) --- #KVHA:Taalkunde; Engels --- #KVHA:Schrijfvaardigheid; Engels --- Composition (Rhetoric) --- Writing (Composition) --- Written composition --- Language arts --- Ability testing. --- Schrijfvaardigheid --- evaluatie --- evaluatie. --- Ability testing
Choose an application
808.1 --- rapporteren --- schrijfvaardigheid --- 499.5 --- Bachelorproeven --- Auteurschap. Literaire activiteit en techniek --- Schriftelijke communicatie
Choose an application
Het is van groot belang dat leerlingen leren hun ideeën, gedachten en gevoelens schriftelijk helder te verwoorden. Hoe zorgen leraren ervoor dat leerlingen leren om juist en begrijpelijk schriftelijk te formuleren? Hoe verbeteren ze hun schrijfonderwijs? Dit boek beschrijft een procesgericht vijffasenmodel, waarmee leraren hun schrijfonderwijs zó kunnen vormgeven dat leerlingen schrijven leuker gaan vinden, zich competenter voelen en betere teksten produceren. Met veel concrete voorbeelden en praktische tips.
schrijfprocessen --- teksten schrijven --- schrijfvaardigheid --- ontluikende geletterdheid --- schriftelijke communicatie --- schrijfonderwijs --- Pupil counseling. Pupil guidance --- Didactic strategies --- Mass communications --- Schrijven --- Schriftelijke taalvaardigheid --- Schriftelijke communicatie --- Didactiek --- Lager onderwijs --- Secundair onderwijs
Choose an application
Stelt u schrijfklussen steeds uit ? Moet u vaak moeilijke teksten produceren en levert u dat veel stress op ? Ga dan aan de slag en ontwikkel uw schrijftalent met "Schrijven met LEF". U zult merken dat u steeds beter wordt. Dit boek geeft u namelijk inzicht in waarom u uitstelt en inzicht in de psychologische kant van uw eigen schrijfgedrag. Ook krijgt u handige tips om de ideale schrijfomstandigheden te creëeren en om te gaan met uw eigen weerstand. U leert een realistische inschatting te maken over de mogelijke kritiek op uw stukken en nieuwe technieken die u helpen makkelijker te schrijven. Niemand schrijft zoals u dat doet, dus weest trots op uw individuele stijli. Volg uw hart. Toon het lef om te schrijven wat u wilt schrijven ! De methode Schrijven met LEF is ideaal voor iedereen die moet overtuigen door het geschreven woord.Bron : achterflap boek
Schrijven. --- schrijfmethodes --- Psycholinguistics --- schrijfvaardigheid --- schriftelijke communicatie --- Dutch language --- schrijfproblemen --- schrijfstijl --- Tekstschrijven --- Taalgebruik --- Geschreven taal --- Nederlands --- Communicatieve vaardigheden --- Schrijfstijl --- #KVHA:Taalkunde; Nederlands --- #KVHA:Schrijven; Nederlands --- Nederlands 843 --- Schrijven --- Schrijfproces --- taal --- schrijven --- Stijlleer --- Dialect --- Etymologie --- Fonetiek --- Idioom --- Zinsleer --- Linguïstiek --- Vlaams --- Vlaanderen --- Emigratie
Choose an application
This book provides a detailed overview of current or recent research exploring a wide range of ideas, theories, and practices around written text production. European researchers from a broad range of disciplines brought together under the European Research Network on Learning to Write Effectively were instructed to contribute short papers summarising their current activity. The papers are grouped around the four main themes. The first deals with issues around the development of basic ('low-level') writing skills, mainly in the early years of education. The second section focuses directly on issues around the teaching and learning of writing. This is divided into five parts that describe: evaluations of different forms of writing instruction, research exploring the processes by which writers learn, methods of text assessment in educational contexts, research exploring the effects of various learner and teacher variables on the development of writing skill, and conceptions of and variation in educational text genres. The third section reports research exploring effective document design. The final section has a main focus on tools for exploring the writing process.
Composition (Language arts) --- Schrijfvaardigheid --- Study and teaching --- didactiek. --- research. --- Science --- Mass communications --- Composition (Rhetoric) --- Writing (Composition) --- Written composition --- Language arts --- Writing. --- Written communication. --- Chirography --- Handwriting --- Language and languages --- Ciphers --- Penmanship --- Written discourse --- Written language --- Communication --- Discourse analysis --- Visual communication
Choose an application
Stelt u schrijfklussen steeds uit? Moet u vaak moeilijke teksten produceren en levert u dat veel stress op? Ga dan aan de slag en ontwikkel uw schrijftalent met Schrijven met LEF. U zult merken dat u steeds beter wordt. Dit boek geeft u namelijk inzicht in waarom u uitstelt en inzicht in de psychologische kant van uw eigen schrijfgedrag. Ook krijgt u handige tips om de ideale schrijfomstandigheden te creëren en om te gaan met uw eigen weerstand. U leert een realistische inschatting te maken over de mogelijke kritiek op uw stukken en nieuwe technieken die u helpen makkelijker te schrijven. Niemand schrijft zoals u dat doet, dus wees trots op uw individuele stijl. Volg uw hart. Toon het lef om te schrijven wat u wilt schrijven! De methode Schrijven met LEF is ideaal voor iedereen die moet overtuigen door het geschreven woord.
zakelijk schrijven --- schrijfmethodes --- schrijfvaardigheid --- schriftelijke communicatie --- Dutch language --- zakentaal --- schrijfstijl --- Mass communications --- Tekstschrijven --- Taalgebruik --- Geschreven taal --- Nederlands --- Communicatieve vaardigheden --- Schrijfstijl --- Schrijven --- 643 Taalzorg --- #KVHA:Taalkunde; Nederlands --- #KVHA:Zakelijk schrijven --- taal --- schrijven --- 374.2 --- zakelijke communicatie --- e-mail --- stijlleer --- Nederlands 843 --- Nederlandse zakelijke communicatie --- Stijlleer --- Schrijven.
Choose an application
Nederlandse taal ; basisonderwijs ; leermiddelen --- 371.67 --- 373.3 --- lager onderwijs --- leerboeken --- schrift --- 475.2 --- schoolboeken --- Nederlands --- schrijven --- Leerboeken. Wetenschappelijk instrumentarium. Cartografische hulpmiddelen --- Lager en basisonderwijs --- didactiek basisonderwijs - Nederlands --- Schoolbooks - Didactic material --- 371.67 Leerboeken. Wetenschappelijk instrumentarium. Cartografische hulpmiddelen --- 475.24 --- PXL-Education 2014 --- basisonderwijs --- schrijfvaardigheid --- PXL-Education 2015
Choose an application
The aim of this pioneering volume is to advance our understanding of written language learning in instructed SLA by offering a collection of empirical studies in which the contribution of diverse theoretical perspectives to our understanding of L2 writing development will be explored. As such, the book represents a further attempt to situate written language learning at the core of applied linguistics research, in general, and SLA research, in particular, hence attempting to redress the oral bias of theoretical and empirical work in these fields. It adds a further building block onto recent TESOL initiatives aimed at understanding "development" in second and foreign language learning. Continuity from one chapter to another is provided by adherence to a consistent chapter model. The volume will be of great interest to academics in the disciplines of second/foreign language acquisition (SLA) and second/foreign language (L2) writing.
Langue --- --Enseignement --- --Méthodologie --- --Second language acquisition --- Written communication --- Second language acquisition. --- Written communication. --- Collocation (Linguistics). --- Language and languages -- Study and teaching. --- Second language acquisition -- Research. --- Second language acquisition --- Languages & Literatures --- Philology & Linguistics --- Tweedetaalverwerving --- Vreemdetaalverwerving --- Schriftelijke communicatie --- Schrijfvaardigheid --- didactiek --- Tweedetaalverwerving. --- Vreemdetaalverwerving. --- didactiek. --- Language and languages --- Study and teaching. --- Foreign language study --- Second language learning --- Language and education --- Language schools --- Language acquisition --- Language and languages Study and teaching --- Study and teaching --- Enseignement --- Méthodologie --- Applied Linguistics. --- Second Language Acquisition. --- Second Language Writing.
Choose an application
University Writing: Selves and Texts in Academic Societies examines new trends in the different theoretical perspectives (cognitive, social and cultural) and derived practices in the activity of writing in higher education. These perspectives are analyzed on the basis of their conceptualization of the object - academic and scientific writing; of the writers - their identities, attitudes and perspectives, be it students, teachers or researchers; and of the derived instructional practices - the ways in which the teaching-learning situations may be organized. The volume samples writing research traditions and perspectives both in Europe and the United States, working on their situated nature and avoiding easy or superficial comparisons in order to enlarge our understanding of common problems and some emerging possibilities.
Academic writing. --- English language -- Rhetoric. --- Research -- Methodology. --- English --- Education --- Languages & Literatures --- Social Sciences --- English Language --- Theory & Practice of Education --- Academische schrijfvaardigheid --- methodiek --- didactiek --- onderzoek --- methodiek. --- didactiek. --- onderzoek. --- English language --- Writing --- Study and teaching. --- Germanic languages --- Language Arts & Disciplines --- Technical writing. --- Writing & editing guides. --- Writing skills. --- LANGUAGE ARTS & DISCIPLINES / Composition & Creative Writing --- LANGUAGE ARTS & DISCIPLINES / Rhetoric --- REFERENCE / Writing Skills --- Communication Studies. --- Authorship. --- Learned writing --- Scholarly writing --- Authorship --- Methodiek. --- Didactiek. --- Onderzoek.
Choose an application
De digitale communicatie heeft de stijlregisters van de Engelse correspondentietaal grondig gewijzigd. Een dynamische stijl, informele woordkeuze en beknopte zinspatronen bepalen het profiel van het Engelstalige e-mailverkeer. Email for college and Business brengt een selectie van authentiek materiaal uit het zakelijke taalcircuit. Aan de hand van voorbeeldteksten, idiomenlijsten en gevarieerde oefeningen worden de meest courante uitdrukkingen aangebracht. De rubrieken False Friends and Common Errors en Dos and don'ts bevatten bovendien suggesties voor een professionele en correcte taaletiquette.Bron : http://www.lannoocampus.be
Zakelijke e-mails --- E-mails --- Engelse taal. --- Hoger onderwijs --- Didactics of English --- Computer. Automation --- e-mail --- zakentaal --- Engels --- didactiek --- E-mail --- Correspondentie ; Engelse taal --- Handelscorrespondentie ; Engelse taal --- English language --- Business English --- Study and teaching (Higher) --- Electronic mail messages --- 808(072) --- 004.773.3 --- Handelscorrespondentie --- Zakelijk schrijven --- Schriftelijke communicatie --- schrijfvaardigheid --- Engels : schrijven --- Digitale communicatie --- 800.852 --- taaldidactiek --- e-mail - elektronische post --- Taalgebruik --- Zakelijke communicatie --- zakelijk schrijven --- Schrijven --- Tekst --- E-mails. --- Zakelijke e-mails.
Listing 1 - 10 of 11 | << page >> |
Sort by
|